Heja Fanny!

Denna vecka är det dags för Svenska Mästerskapen i Falun!
På plats från Tierps Ryttarklubb har vi Fanny Franzen och Akvaleja som deltar i junior-SM.
Omgång 1 går torsdag 26 i 1,30m hoppning. omgång 2 fredag 27 i 1,40m sedan en dags "vila" innan finalen på söndag, 29/6, 1,40m!
Vi kollade läget med Fanny och Aqua inför mästerskapet:
Hej Fanny! Hur har du och Aqua laddat inför SM?
- Jag och Aqua har varit på träningsläger hos Marcus Westergren. Jag har fått ridit massa olika hästar samt tränat och tävlat med Aqua.
Vem tränar du för?
- Marcus & Pontus Westergren (det räckte inte med en bror :).
Vad är ditt bästa träningstips?
- Grundridningen är superviktig. Gasa-bromsa och flytta i sidled.
Är det ditt första SM?
- Det är mitt första och sista junior SM. Jag har haft som mål sedan jag var 14 år och gick över på storhäst att rida över startlinjen på SM innan jag fyller arton. Allt efter det är bara en grym bonus.
Vad har du för mål i år?
- I år satsar jag på färgade placeringar i 130-klasser. Felfri 140 och Swedish Riders Trophy kvalen.

Vi på TiRK önskar såklart Fanny och Aqua ett STORT VARMT LYCKA TILL!! Ride on!

För att belöna ryttare som kvalat in till mästerskap och rider för Tirk betalar TiRK tävlingssektionen kostnaden för boxplats under Svenska Mästerskapen.
Läs mer om SM på: http://hoppsm2014.se/

//Elitföljarfraggeln

Kommentera här: